Közel 1100 gyereknek kell szeptembertől iskolába menni annak ellenére, hogy a szüleik kérelmezték az iskolakezdés halasztását
Miközben évek óta az első osztályosok körében a legmagasabb az évismétlők aránya.
Miközben évek óta az első osztályosok körében a legmagasabb az évismétlők aránya.
Már csak néhány órájuk maradt a szülőknek, hogy kérvényezzék a tankötelezettség kezdő időpontjának halasztását, azaz a plusz egy év óvodát, amennyiben valamilyen oknál fogva nem szeretnék, hogy a következő tanévben tankötelessé váló, 2018. szeptember 1. és 2019. augusztus 31. között született gyerekük szeptemberben iskolába menjen.
Mikor indul az ügyintézés? Mit érdemes beleírni a kérvénybe? Miért baj, ha valaki lecsúszik a határidőről? Összegyűjtöttünk mindent arról, hogyan érdemes kérelmezni a plusz egy év óvodát.
Az iskolakezdés halasztása iránti kérelmet január 18-ig kell benyújtani az Oktatási Hivatalnak.
Január 18-ig kell nyilatkozni az Oktatási Hivatal felé azoknak szülőknek, aki szeretnék, hogy 6 éves, nagycsoportos gyerekük még egy évet maradjon az óvodában.
2023. január 18-ig adhatják majd be a kérelmeket azok a szülők, akik szeretnék, ha iskolaköteles korú gyerekük még egy évet maradna az óvodában.
Januárban kérvényezhetik a plusz év óvodát azok a szülők, akik nem szeretnék, hogy gyermekük 2022 szeptemberében elkezdje az általános iskolát.
Kedden nyílt meg az a felület, ahol a jövő szeptembertől tankötelessé váló óvodások szülei kérelmezhetik, hogy gyerekük még egy évig óvodában maradhasson. Van, akik már meg is kapták a határozatot az Oktatási Hivataltól.
Januárban kérvényezhetik a plusz év óvodát azok a szülők, akik nem szeretnék, hogy nagycsoportos gyermekük 2022 szeptemberében elkezdje az általános iskolát - mert úgy látják, hogy még nem érett meg rá. A papírügyekhez ma már bőven van segítség, ezeket mutatjuk.
Kétezer korábbi kérelmet nézhetnek meg a Szülői Hang közösség adatbázisában azok, akik ebben a tanévben szeretnék kérvényezni, hogy gyermekük még egy évig maradhasson az óvodában.
A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.